Tervetuloa FIFiin – Fitness Idrottsföreningiin!

Fitness Idrottsförening on seura Pietarsaaressa, joka panostaa telinevoimisteluun lapsille ja nuorille. Telinevoimistelu on liikuntamuoto, joka aktivoi koko kehoa monin tavoin: se kehittää koordinaatiota, tasapainoa, keskittymistä, ketteryyttä, voimaa, nopeutta ja kestävyyttä.

FIF:ssä voimistelee noin 250 lasta. Tärkeimpänä pidämme sitä, kuinka haluamme välittää lapsille liikunnan iloa, ja sitä kuinka omaa kehoaan voi treenata monipuolisesti ja omiin tavoitteisiin. Harjoittelutuntien määrä voi vaihdella suuresti, 1 ja 12 tunnin välillä viikossa. Monet voimistelijoistamme harjoittelevat kilpailemista varten. He kilpailevat Suomenruotsalaisen FSG:n ja Svolin kilpailuissa, ja myös Suomen Voimisteluliiton kilpailuissa, luokissa B-F.

Teemme myös yhteistyötä muiden seurojen, valmentajien ja voimistelijoiden kanssa. Jopa valmentajat Venäjältä vierailevat luonamme. FIF järjestää myös leirejä ja kilpailuja seudun eri seuroille. Nuoret saavat myös mahdollisuuden kouluttautua valmentajiksi ja tuomareiksi telinevoimistelussa.

Seuramme tavoitteena on edistää lasten ja nuorten fyysistä terveyttä hauskalla, monipuolisella ja positiivisella tavalla. Luonnollisen urheilusuhteen kautta haluamme auttaa nuoria urheilijoita kehittämään hyvää urheiluhenkeä, ottamaan vastuuta muista ja itsestään, oppia johtajuutta ja saavuttaa terve itsetunto.