Tävling

Fitness idrottsförening satsar mycket på sina tävlingsgymnaster, därför har vi anpassat grupperna så att alla skall ha en möjlighet att kunna börja tävla. Redan från ung ålder börjar vi utveckla gymnasternas styrka, akrobatik och flexibilitet anpassat till tävlingselementen, så att de sedan är redo när åldern är inne. Tävlingsgrupperna representerar föreningen i flera tävlingar runtom i landet, och deltar även på träningsläger med andra föreningar.

Läs gärna igenom vår handbok för tävlingsgymnaster här!

Regler, information och länkar hittar du längst ner på sidan.

ELIT
Detta är gruppen för de längre hunna gymnasterna, som tävlar i klasserna D-G och på landslagslinjerna. Flickorna har utfört guldmärket och fått stigpoäng till klass D. Flickorna är födda mellan 2000-2010. Pojkarna tävlar minst i klass 3, och vill satsa på gymnastiken. Elitgruppen tränar mellan 8-12h i veckan, deltar i 4-5 tävlingar per säsong och tar även del av flera regionala och nationella träningsläger såsom TopTeam, Minorit och Bemarit. Måndag-onsdag, torsdag-fredag kl. 14–18, lördag kl. 10–13. Tränare: Nelia Eremenko & Dimitrii Smirnov.

RUBIN C
Gruppen för flickor som tävlar klass tävla i klass C, och har utfört silvermärket. De tränar 4-6h i veckan, och är födda mellan 2003-2009. Rubin deltar även i FSG och ÖID läger. Tisdag & torsdag kl. 16:30–18:30, lördag kl. 10–12. Tränare: Marie Andersson, Lina Frostdahl & Wilma Ljung.

RUBIN B
Gruppen för flickor som tävlar klass tävla i klass B äldre, och har utfört bronsmärket. De tränar 4-6h i veckan, och är födda mellan 2003-2009. Rubin deltar även i FSG och ÖID läger. Tisdag & torsdag kl. 17:30–19:30, lördag kl. 11–13. Tränare: Riia Ketoja, Lina Frostdahl & Wilma Ljung.

DIAMANT
Denna grupp är för flickor som skall börja tävla i klass B yngre, har deltagit i en Stara och utför bronsmärket. De tränar 4,5h i veckan, och är födda mellan 2009-2011. Diamanterna deltar i ÖID läger. Måndag & torsdag kl. 17–18:30, lördag kl. 12–13:30. Tränare: Nelia Eremenko & Ester Gripenberg.

PÄRLA
Pärlorna är vår startgrupp för flickor födda 2012-2014 som är intresserade av att börja tävla. Dessa flickor tränar 1-2h i veckan och deltar en gång per säsong i en Stara tävling. De börjar även utföra bronsmärket. Tisdag kl. 18–19, lördag kl. 13–14. Tränare: Fanny Korin, Andrea Rönnskär & Ida Häger.

POJKAR KLASS 1-3
Denna grupp är en extra träning i veckan för de pojkar som vill tävla. Pojkarna kan träna 2h i veckan med Boys och 1,5h i veckan i denna grupp. Pojkarna kan vara i åldrarna 2003-2010, och vara redo att träna ordentligt. Tisdag 19–20:30, onsdag kl. 17:30–18:30 & fredag kl. 17–18. Tränare: Ida-Marie Jungell, Wilma Ljung.

Minneslista