Tävling

Fitness idrottsförening satsar mycket på sina tävlingsgymnaster, därför har vi anpassat grupperna så att alla skall ha en möjlighet att kunna börja tävla. Redan från ung ålder börjar vi utveckla gymnasternas styrka, akrobatik och flexibilitet anpassat till tävlingselementen, så att de sedan är redo när åldern är inne. Tävlingsgrupperna representerar föreningen i flera tävlingar runtom i landet, och deltar även på träningsläger med andra föreningar.

Läs gärna igenom vår handbok för tävlingsgymnaster här!

Regler, information och länkar hittar du längst ner på sidan.

ELIT
Detta är gruppen för de längre hunna gymnasterna, som tävlar i klasserna D-G och på landslagslinjerna. Flickorna har utfört guldmärket och fått stigpoäng till klass D. Flickorna är födda mellan 2000-2010. Pojkarna tävlar minst i klass 3, och vill satsa på gymnastiken. Elitgruppen tränar mellan 8-12h i veckan, deltar i 4-5 tävlingar per säsong och tar även del av flera regionala och nationella träningsläger såsom TopTeam, Minorit och Bemarit. Måndag-tisdag, torsdag-fredag kl. 15–17 & 17–20 lördag kl. 9:30–12:30. Tränare: Ida-Marie Jungell & Marie Andersson.

RUBIN C
Gruppen för flickor som tävlar klass tävla i klass C, och har utfört silvermärket. De tränar 4-6h i veckan, och är födda mellan 2003-2009. Rubin deltar även i FSG och ÖID läger. Tisdag & torsdag kl. 16:30–18:30, lördag kl. 10:30–12:30. Tränare: Marie Andersson.

RUBIN B
Gruppen för flickor som tävlar klass tävla i klass B äldre, och har utfört bronsmärket. De tränar 4-6h i veckan, och är födda mellan 2003-2009. Rubin deltar även i FSG och ÖID läger. Tisdag & torsdag kl. 17:30–19:30, lördag kl. 10:30–12:30. Tränare: Riia Ketoja.

DIAMANT
Denna grupp är för flickor som skall börja tävla i klass B äldre, har deltagit i en Stara och utför bronsmärket. De tränar 4,5h i veckan, och är födda mellan 2009-2011. Diamanterna deltar i ÖID läger. Måndag & torsdag kl. 17–18:30, lördag kl. 11–12:30. Tränare: Ester Gripenberg & Angelina Seymour.

KRISTALL
Denna grupp är för flickor födda 2011-2013 som skall börja tävla i klass B yngre, har deltagit i eller ska delta i Stara och utför bronsmärket. De tränar 4,5h i veckan. Tisdag 18:00–19:30, torsdag 17:00–18:30 & lördag 11–12:30. Tränare: Fanny Korin, Ida Häger & Andrea Rönnskär.

Minneslista