Säsongen börjar / Kausi alkaa

Imorgon kör vårsäsongen igång!

Grupperna fylls snabbt så se till att anmäla era barn så fort som möjligt för att försäkra er plats. http://fitnessidrottsforening.fi/?page_id=214.

För trygga träningar ber vi er att läsa igenom våra allmänna instruktioner som berör alla:

• Delta endast helt frisk, dvs vid minsta symptom, bli hemma och följ THL’s rekommendationer.
• Tvätta händerna regelbundet och noggrant med tvål och vatten.
• Om man hostar eller nyser, gör det i din ärm eller armvecket
• Undvik att röra ansiktet med händerna
• Använd enbart egna tillbehör, såsom vattenflaska, barrhandskar m.m.
• Har man träffat en covid-19 positiv, lämna gärna hem och följ med ifall man uppvisar symptom
• Ifall man blivit exponerad för covid-19 så meddelar man föreningen om detta
• Tränarna rengör alla redskap både före och efter träningspassen, handsprit finns vid salen
Gymnasterna använder ytterdörren till vänster och den vänsta delen av omklädningsrummet (längst mot jumppasalen), för att försöka skilja gymnaster och gymbesökare så gott det går.

Välkommen med!

Huomenna kevätkausi alkaa!

Ryhmät täyttyvät nopeasti, joten varmista, että rekisteröit lapsesi mahdollisimman pian paikan varmistamiseksi. http://fitnessidrottsforening.fi/?page_id=214.
Pyydämme myös seuraamaan seuraavat ohjeet alla:

• Osallistu vain täysin terveenä. Pienimmilläkin oireilla, pysy kotona ja seuraa THL: n suositusta.
• Pese kätesi säännöllisesti ja perusteellisesti saippualla.
• Vältä kasvojen koskettamista käsillä
• Käytä vain omia lisävarusteitasi, kuten vesipulloja, remmejä jne.
• Jos olet altistunut covid-19: lle, ilmoitat tästä yhdistykselle
• Vanhempia, jotka eivät käy salissa tai käy talossa parturilla / fysioterapiassa, pyydetään odottamaan ulkopuolella eikä tulla sisään. Ihan nuorempien lapsiel puolelta sallittu tulla saattamaan.
• Valmentajat puhdistavat kaikki välineet sekä ennen harjoittelua että sen jälkeen. Halli tarjoaa käsidesiä.
.• Käytetään vasemman puolen sisäänkäytävää.

Tervetuloa!

Ny förtävlingsgrupp: Småstjärnorna

NY FÖRTÄVLINGSGRUPP!

Småstjärnorna
En ny tävlings-förberedande grupp för flickor födda 2014-2016. På träningarna lär vi barnen kroppskontroll, stärker balansen, får mer styrka och smidighet. Målet är att i framtiden börja tävla inom redskapsgymnastik.

Måndagar kl. 16:30–18:00 & torsdagar kl. 18:00–19:30 vid Fitness Club. Tränare: Ida-Marie Jungell & Marie Andersson.

Intresserad? Ta kontakt med oss via mail, http://fitnessidrottsforening.fi/?page_id=63. Begränsat antal platser. Gruppen börjar vecka 2.

UUSI ESIKILPARYHMÄ!

Pikkutähdet
Uusi alkeiskilparyhmä 2014-2016 syntyneille tytöille. Treeneissä harjoitellan vartalonhallintaa, parannamme tasapainon, saadaan lisää voimaa ja ketteryyttä. Tavoitteena on siirtyä kilpailemaan telinevoimistelussa tulevaisuudessa.

Maanantaisin klo 16:30–18:00 & torstaisin klo 18:00–19:30, Fitness Club. Valmentajat: Ida-Marie Jungell & Marie Andersson.

Kiinnostunut? Ota meihin yhteyttä, http://fitnessidrottsforening.fi/?page_id=63. Rajoitettu määrä paikkoja. Ryhmä alkaa viikko 2.

Nyhetsbrev December 2020

Vi börjar närma oss avslutningen av höstsäsongen och vill passa på att tacka alla gymnaster och föräldrar för en annorlunda men ändå lyckad träningssäsong och vi hoppas vi ses efter nyår.

Eftersom vi hade en träningspaus i oktober förlänger vi höstsäsongen med en vecka, vi tränar ännu vecka 51 med vanliga träningstider. I år blir det ingen traditionell jumppajulfest, men ni får jättegärna följa FIF på Instagram och Facebook för att följa vår julkalender, @fitnessidrottsforening.

Vårsäsongen startar vecka vecka 2 och pågår till vecka 21. Träningstiderna för alla grupper hålls preliminärt som de varit under höstsäsongen, eventuella ändringar meddelas senast v. 51. Anmälningarna via hoika.net för vårsäsongen öppnar v. 51. Kom ihåg att anmäla gymnasten med gymnastens befintliga hoika-konto. Om ni önskar byta till en tävlingsgrupp vänligen kontakta gruppens ansvariga tränare.

Beställning av tävlingsdräkter och föreningsjackor sker i januari. Det är för sista gången vi beställer den nuvarande tävlingsdräkten innan vi uppdaterar till en ny år 2022. Föreningsprodukterna som blev beställda i november borde komma om någon vecka, vi meddelar så fort de är färdiga att hämtas ut. Vi skickar ut fakturorna på dessa produkter under denna vecka.

Om ni har frågor eller vill veta något så tveka aldrig på att prata med tränarna, eller maila till fitnessidrottsforening@gmail.com , det mesta finns också på vår hemsida www.fitnessidrottsforening.fi . Vi använder även aktivt våra sociala medier, som ni hittar på @fitnessidrottsforening både på Instagram och Facebook. På Facebook har vi även en gemensam grupp för föräldrar där man kan köpa och sälja dräkter och tillbehör, diskutera samåkning, dela bilder och videor m.m. Denna hittas på namnet FIF.

Vi önskar er en trevlig jul och ett gott nytt år, så ses i jumppasalen vecka 2!

Lähestymme syyskauden loppua ja haluamme käyttää tätä tilaisuutta kiittääksesi kaikkia voimistelijoita ja vanhempia erilaisesta mutta silti onnistuneesta harjoituskaudesta ja toivomme näkevän teidät myös uudenvuoden jälkeen.

Koska meillä oli harjoitustauko lokakuussa, pidennämme syyskautta yhdellä viikolla, harjoittelemme edelleen viikkoa 51 säännöllisin harjoitteluaikoin. Tänä vuonna ei järjestetä perinteistä joulujuhlaa, mutta olet erittäin tervetullut seuraamaan FIF: ää Instagramissa ja Facebookissa seuraamaan joulukalenterimme, @fitnessidrottsforening.

Kevätkausi alkaa viikolla 2 ja kestää viikkoon 21. Harjoitteluajat kaikille ryhmille pidetään alustavasti samoin kuin syksyllä, mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viimeistään v. 51. Rekisteröityminen hoika.netin kautta kevätkauden avaa viikolla 51. Muista rekisteröidä voimistelijaa voimassa olevan Hoika-tilin kautta. Jos haluat vaihtaa kilpailuryhmään, ota yhteyttä ryhmän vastuuhenkilöön.

Kilpailupukujen ja seuratakkien tilaaminen tapahtuu tammikuussa. Tämä on viimeinen kerta, kun tilaamme nykyisen kilpailupuvun, ennen kuin päivitämme uuteen vuoteen 2022. Marraskuussa tilattujen seuratuotteiden pitäisi saapua noin viikon kuluttua, ilmoitamme heti, kun ne ovat valmiita noudettavaksi. Lähetämme näiden tuotteiden laskut tämän viikon aikana.

Jos sinulla on kysyttävää tai haluat tietää jotain, älä koskaan epäröi puhua valmentajien kanssa tai lähettää sähköpostia osoitteeseen fitnessidrottsforening@gmail.com, suurin osa niistä on saatavana myös verkkosivustollamme www.fitnessidrottsforening.fi. Käytämme aktiivisesti myös some sivujamme, jonka löydät Instagramissa että Facebookissa nimellä @fitnessidrottsforening . Facebookissa meillä on myös vanhemmille tarkoitettu yhteinen ryhmä, jossa voit ostaa ja myydä pukuja ja asusteita, keskustella auton jakamisesta, jakaa valokuvia ja videoita jne. Tämä löytyy nimellä FIF.

Toivotamme sinulle hyvää joulua ja hyvää uutta vuotta, nähdään salissa viikolla 2!

FIF jultomtar på stadens julöppning 2019. FIF tonttuja keskustan jouluavajaiset 2019.

Nya föreningsprodukter!

Passa på att köpa årets julklapp genom att beställa våra nya föreningsprodukter. Vid Fitness Club har ni möjlighet att prova de olika storlekarna. Vid köp av alla tre produkter (ryggsäck, sweatshirt och jacka) får du dem till priset 115€. Fyll i en beställningsblankett per gymnast. Sista beställningsdagen är nästa veckas onsdag den 18.11.

Träningspaus 12.–26.10

På grund av de rådande omständigheter kring spridningen av Corona-viruset har vi valt att hålla paus med träningen fram till den 26.10. Vi följer med utvecklingen och uppdaterar när vi vet mera. Träningen kommer kompenseras i form av extra träningar i december.

Corona-viruksen leviämisen vallitsevien olosuhteiden vuoksi olemme päättääneet pitäämän harjoitustauon 26.10 asti. Seuraamme tilannetta ja päivitämme, kun tiedämme enemmän. Harjoitukset kompensoidaan lisäharjoituksilla joulukuussa.

För trygga träningar

Under de senaste veckorna har det kommit fler restriktioner och rekommendationer som vi vill beakta, och vill göra vårt bäst för att hålla träningen trygg för alla. Vi har som tur flera salar att använda, och kan även dela upp vår egen stora sal för att undvika trängsel.

Allmänna instruktioner som berör alla:
  • Tvätta händerna regelbundet och noggrant med tvål och vatten.
  • Om man hostar eller nyser, gör det i din ärm eller armvecket
  • Undvik att röra ansiktet med händerna
  • Använd enbart egna tillbehör, såsom vattenflaska, barrhandskar m.m.
  • Ifall man blivit exponerad för covid-19 så meddelar man föreningen om detta
  • Föräldrar som inte själv tränar/besöker frissa/fysioterapi ombeds att inte komma in i onödan, tränarna bemöter barnen vid dörren
Så länge som barnen går i skola och vill delta i träning så ordnar vi med träningar, dessutom kommer vi möjliggöra distansträning för den som inte känner sig bekväm med att delta. Till tävlingar kommer vi livestreama så att familj och vänner kan heja på hemifrån. Det enda vi vill är att barnen tryggt kan delta på träning, och att vi alla kan respektera rekommendationerna som getts i Österbotten. Alla tränare kommer bära ansiktsmasker, och vi ber er att också bära om det är så att ni kommer in med barnen för att hämta/föra dem.

Viime viikkoina on tullut enemmän rajoituksia ja suosituksia, jotka haluamme ottaa huomioon ja haluamme tehdä parhaamme pitämään treenit turvallisena kaikille. Onneksi meillä on useita salia käytettäväksi, ja voimme myös jakaa oman suuren salimme suurien ryhmien välttämiseksi.

Yleiset ohjeet, jotka vaikuttavat kaikkiin:
  • Osallistu vain täysin terveinä, ts. pienimmistäkin oireista, pysy kotona ja noudata THL: n suosituksia.
  • Pese kätesi säännöllisesti ja perusteellisesti saippualla ja vedellä.
  • Jos yskit tai aivastat, tee se hihassa tai kainalossa
  • Vältä kasvojen koskettamista käsillä
  • Käytä vain omia varusteitasi, kuten vesipulloja, remmejä, räpsiä jne.
  • Jos olet tavannut covid-19-positiivisen, pysy mielummin kotoa ja seuraa, jos sinulla tulee oireita
  • Jos olet altistunut covid-19: lle, ilmoitat tästä myös meille jotta voimme tiedottaa muita
  •  Vanhemmat, jotka eivät harjoittele tai käy kampaajalla tai fysioterapian luona, pyydetään olemaan tulematta tarpeettomasti, valmentajat vastaanottaa lapsia ovella
  • Valmentajat puhdistavat kaikki välineet ennen harjoittelua ja sen jälkeen, hallissa on saatavilla käsidesiä

Niin kauan kuin lapset käyvät koulussa ja haluavat osallistua treeneihin, järjestämme treenejä, lisäksi mahdollistamme etätreenejä niille, jotka eivät halua osallistua paikanpäällä. Kilpailuihin lähetämme livestreamin, jotta perhe ja ystävät voivat tsempata kotoa. Ainoa asia, jonka haluamme, on lasten mahdollisuus osallistua turvallisesti voimisteluun ja että voimme kaikki kunnioittaa Pohjanmaalla annettuja suosituksia. Kaikki kouluttajat käyttävät kasvonaamioita, ja pyydämme sinua myös käyttämäänn, jos tulet lasten kanssa noutamaan / tuomaan sisään.

September Split Challenge

Delta i vår September Split Challenge för att utmana dig själv att stretcha spagat varje dag! 💪🏻 Ta gärna en före- och efterbild i början och slutet av månaden för att se hur mycket vigare du blivit under utmaningen. Om du redan kan spagat på marken kan du välja att sitta överspagat på en liten höjd. Kom ihåg att värma upp och stretcha lite före och ta det försiktigt. Lycka till! 🤸

Osallistu syyskuun Split Challengeen ja haasta itsesi venyttelemään spagaatit joka päivä! 💪🏻
Jos haluat niin voit ottaa ennen ja jälkeen kuvan kuun alussa ja lopussa nähdäksesi kuinka paljon olet kehittynyt spagaateissa haasteen aikana. Jos osaat jo spagaatin, voit istua ylispagaatissa pienellä korkeudella. Muista lämmitellä ja venytellä vähän ennen ja ota varovaisesti. Onnea venyttelyyn!🤸

Kom och prova på Redskapsgymnastik!

Kom och prova på redskapsgymnastik!

Måndagen den 24.8 kl. 18–19 ordnas en fri Tempo Club timme. Bekanta dig med redskapen, lär dig en kullerbytta eller hoppa i voltgropen. Denna träning passar för barn i ålder 2–5 år.

Torsdagen den 27.8 kl. 18–19 är det dags för hobbyredskapsgymnastik, passar för barn i åk 1 uppåt.
Tränare finns på plats för anmälning och frågor om höstsäsongen. Välkomna!

Tule kokeilemaan telinevoimistelua!

Maanantai 24.8 klo. 18–19 järjestetään ilmainen Tempo club tunti. Tutustu telineihin, opi kuperkeikkaa tai hypi volttimonttuun. Tämä treeni sopii 2-5-vuotiaille lapsille.

Torstaina 27.8 klo. 18–19 on vuorossa harraste telinevoimistelu, sopii lapsille 6-14v.
Valmentajat paikanpäällä ilmoittautumisia varten ja vastaamaan jos on kysymyksiä syyskaudesta. Tervetuloa!

Höstsäsongen inleds vecka 36!

Anmälningen för höstsäsongen har öppnat. Som tidigare går ni in via hoika.fi, välj Fitness idrottsförening och logga in på ert barns konto där ni lätt kan anmälda dem med i rätt träningsgrupp. Om ni har problem med anmälningen så kontakta oss via e-post.

Träningstider hittar ni i fliken Grupper, de flesta tider är precis lika som under våren. Om någon önskar att byta grupp, vänligen kontakta den ansvarige tränaren eller via e-post.
Kom ihåg att skicka e-post angående syskonrabatten. Meddela oss vilka syskonen är och i vilka grupper de tränar!
Träningarna börjar v. 36 och pågår till v. 50 (31.8.2020–12.12.2020). Vi syns i jumppasalen!

Läger 3.–5.8.2020

Första veckan i augusti kör vi gymnastikläger för både hobby- och tävlingsgymnaster. Välkomna med!

Måndag till onsdag, 3.–5.8.2020
Kl. 9:00–15:00 (matpaus mellan träning 11–13, egen mat med)
Tränare: Nelia Eremenko & Riia Ketoja
Alla från grupperna Pärla, Safir, Opal, Bronsgruppen, Satellit, Teens, Tarzan och Boys kan delta.
Även barn från andra föreningar eller nybörjare välkomna!
Pris: 1 dag 30€, 2 dagar 45€, 3 dagar 60€

Måndag till onsdag, 3.–5.8.2020
Kl. 16:00–19:00
Tränare: Nelia Eremenko & Riia Ketoja
Alla från grupperna Kristall, Diamant och Rubin kan delta. Även barn som tävlar i andra föreningar är välkomna!
Pris: 1 dag 20€, 2 dagar 30€, 3 dagar 40€

Elokuun ensimmäisellä viikolla järjerstetään voimisteluleirejä sekä harraste- että kilparyhmille. Tervetuloa mukaan!

Maanantai–keskiviikko 3.–5.8.2020
Klo 9:00–15:00 (ruokatauko treenien välissä 11–13, omaa lounas mukaan)
Valmentajina: Nelia Eremenko & Riia Ketoja
Ryhmät Pärla, Safir, Opal, Pronssiryhmä, Satellit, Teens, Tarzan ja Boys voivat osallistua.
Voimistelijoita muista seuroista ja aloittelijoita tervetulleita!
Hinta: 1 päivä 30€, 2 päivää 45€, 3 päivää 60€

Maanantai–keskiviikko 3.–5.8.2020
Klo 16:00–19:00
Valmentajina: Nelia Eremenko & Riia Ketoja
Ryhmät Kristall, Timantit ja Rubiinit voivat osallistua. Myös muita kilpavoimistelijoita muista seuroista tervetulleita!
Hinta: 1 päivä 20€, 2 päivää 30€, 3 päivää 40€