Märkesläger under höstlovet

Märkesläger 14.–15.10

I år infaller höstlovet i regionen under vecka 42, och då ordnar vi även läger på dagtid för de barn och unga som har ledigt och möjlighet att delta. Detta är så kallade märkesläger, där vi testar de olika gymnastiska märkena för att lite utmana oss själva men också på ett roligt sätt se hur vi har gått framåt. Under lägret gång testar vi alla märken (koppar-guld). Både från hobby och tävlingsgrupper välkomna! 🤸‍♀️

14.–15.10.2019
Kl. 9:00–11:00 barn mellan 6-9 år.
Kl. 12:00–14:00 barn från 10 år uppåt.

Pris: 1 dag 20€, 2 dagar 30€

Anmälning senast 11.10 till fitnessidrottsforening@gmail.com eller den egna gruppens tränare!

Säsongen inleds vecka 36

Säsongen inleds vecka 36 för hobbygymnasterna. Bekanta dig med höstens schema under fliken Grupper. Ni kan redan nu anmäla era barn via jäsentieto, kom ihåg att skapa användaren i gymnastens namn och uppgifter, inte i förälderns. Gymnaster som fortsätter kan anmäla sig direkt via jäsentieto till våra grupper. De som vill prova på första gången och bestämma sig sedan betalar en ‘prova på’-avgift på 5€. Har ni frågor eller funderingar, vänligen ta kontakt med oss via vårt kontaktformulär.

Vi ses i jumppasalen!

ÖID-mästerskapen i mångkamp 31.3

Välkommen på ÖID-mångkampsmästerskap!

Jakobstad söndagen den 31.3.2019

Fitness idrottsförening och ÖID gymnastik välkomnar er till vårens ÖID-mångkampsmästerskap, flickor klass B-G och pojkar klass Stara och 1–5. Nedan följer tidtabeller och mera information.

Tid: 31.3.2018

Tävlingsplats: Runebergssalen, Länsinummi skola, Västerleden 1, 68630 Jakobstad

Pris: 10€/gymnast (efteranmälning: 15€)

Anmälning: till fitnessidrottsforening@gmail.com senast 18.3.2019.

Inträde för publik: 2€ (barn under 15 år gratis)

TIDTABELL

8:30 Klass E-F uppvärmning samt pojkar klass 3-5 (9:00 Klass E-F redskapsprovning)

9:25 Klass D uppvärmning

10:00 Klass E-F + D tävling, samt pojkar klass 3-5

11:00 Pojkar klass 1-2 uppvärmning.

11:55 Klass C uppvärmning

12:30 Klass C tävling, samt pojkar klass 1-2.

14:25 Klass B yngre uppvärmning

15:00 Klass B yngre tävling

16:55 Klass B äldre uppvärmning

17:30 Klass B äldre tävling

TÄVLINGSREGLER

Reglerna hittas på https://www.fsg.fi/sv/var_verksamhet/forbundsmasterskap/tavlingsregler/
Mattserien gör på en kanves, 12x12m. Redskap: Gymnastica.

TÄVLINGSKOSTNADER

10€ / gymnast, efteranmälningar 15€ / gymnast. Annullerade anmälningar faktureras om inte sjukintyg uppvisas innan tävlingens början.

ANMÄLNING

Alla anmälningar skickas till Ida-Marie Jungell (fitnessidrottsforening@gmail.com) senast den 18.3.2019. Fyll i den till inbjudan bifogade blanketten enligt anvisningarna på den. Vid anmälningarna bör framkomma gymnastens för- och efternamn, födelseår samt tävlingsklass.

Till E-F klasserna skickas även musiken den 18.3 till fitnessidrottsforening@gmail.com i format förening_klass_efternamn_förnamn.mp3

DOMARE

Föreningen anmäler domare till varje klass där föreningar har egna tävlanden. Dessa anmäls också på anmälningsblanketten senast den 18.3.2019. Domarpalavern börjar 30 minuter innan tävlingen för respektive klass. Notera krav på domare: 1 – 5 gymnaster/klass = 1 domare. 6 – 14 gymnaster/klass = 2 domare. 15 el mera per klass = 3 domare. Straffavgiften är 30 euro för varje utebliven domare, men max 90 euro/förening. Straffavgiften faktureras samtidigt som anmälningsavgiften

Arrangörerna förbehåller sig rätten till ändringar, om ändringar uppstår meddelas dessa efter sista anmälningsdagen.

På plats finns både café och lotteriförsäljning.

Välkomna till Jakobstad!

Ida-Marie Jungell ( fitnessidrottsforening@gmail.com ), tävlingens ansvarsperson.
Marie Andersson ( mmarie.andersson@gmail.com ) tävlingens huvuddomare.
Nelia Eremenko ( nelia.eremenko@mail.ru ) föreningens huvudtränare.