ÖID-mästerskapen i mångkamp 31.3

Välkommen på ÖID-mångkampsmästerskap!

Jakobstad söndagen den 31.3.2019

Fitness idrottsförening och ÖID gymnastik välkomnar er till vårens ÖID-mångkampsmästerskap, flickor klass B-G och pojkar klass Stara och 1–5. Nedan följer tidtabeller och mera information.

Tid: 31.3.2018

Tävlingsplats: Runebergssalen, Länsinummi skola, Västerleden 1, 68630 Jakobstad

Pris: 10€/gymnast (efteranmälning: 15€)

Anmälning: till fitnessidrottsforening@gmail.com senast 18.3.2019.

Inträde för publik: 2€ (barn under 15 år gratis)

TIDTABELL

8:30 Klass E-F uppvärmning samt pojkar klass 3-5 (9:00 Klass E-F redskapsprovning)

9:25 Klass D uppvärmning

10:00 Klass E-F + D tävling, samt pojkar klass 3-5

11:00 Pojkar klass 1-2 uppvärmning.

11:55 Klass C uppvärmning

12:30 Klass C tävling, samt pojkar klass 1-2.

14:25 Klass B yngre uppvärmning

15:00 Klass B yngre tävling

16:55 Klass B äldre uppvärmning

17:30 Klass B äldre tävling

TÄVLINGSREGLER

Reglerna hittas på https://www.fsg.fi/sv/var_verksamhet/forbundsmasterskap/tavlingsregler/
Mattserien gör på en kanves, 12x12m. Redskap: Gymnastica.

TÄVLINGSKOSTNADER

10€ / gymnast, efteranmälningar 15€ / gymnast. Annullerade anmälningar faktureras om inte sjukintyg uppvisas innan tävlingens början.

ANMÄLNING

Alla anmälningar skickas till Ida-Marie Jungell (fitnessidrottsforening@gmail.com) senast den 18.3.2019. Fyll i den till inbjudan bifogade blanketten enligt anvisningarna på den. Vid anmälningarna bör framkomma gymnastens för- och efternamn, födelseår samt tävlingsklass.

Till E-F klasserna skickas även musiken den 18.3 till fitnessidrottsforening@gmail.com i format förening_klass_efternamn_förnamn.mp3

DOMARE

Föreningen anmäler domare till varje klass där föreningar har egna tävlanden. Dessa anmäls också på anmälningsblanketten senast den 18.3.2019. Domarpalavern börjar 30 minuter innan tävlingen för respektive klass. Notera krav på domare: 1 – 5 gymnaster/klass = 1 domare. 6 – 14 gymnaster/klass = 2 domare. 15 el mera per klass = 3 domare. Straffavgiften är 30 euro för varje utebliven domare, men max 90 euro/förening. Straffavgiften faktureras samtidigt som anmälningsavgiften

Arrangörerna förbehåller sig rätten till ändringar, om ändringar uppstår meddelas dessa efter sista anmälningsdagen.

På plats finns både café och lotteriförsäljning.

Välkomna till Jakobstad!

Ida-Marie Jungell ( fitnessidrottsforening@gmail.com ), tävlingens ansvarsperson.
Marie Andersson ( mmarie.andersson@gmail.com ) tävlingens huvuddomare.
Nelia Eremenko ( nelia.eremenko@mail.ru ) föreningens huvudtränare.

NTV kilpalinjan B-G luokkakilpailut ja Stara 29.–30.3

PAIKKA JA AIKA

Kilpailupaikka: Länsinummenkoulu, Länsiväylä 1, 68600 Pietarsaari

ILMOITTAUTUMINEN JA LISENSSI

Viimeinen ilmoittautumispäivämäärä 18.3.2019 kisapalvelun kautta. Staraosallistujat ja ryhmät ilmoitetaan erikseen sähköpostiin osoittesseen fitnessidrottsforening@gmail.com. Jokaisella osallistujalla tulee olla voimassa oleva lisenssi. Voi osallistua Staraan ja kilpalinjan kisaan samalla viikonloppuna. Lue lisää tuomareista ja arveista sivulla Arvit/Tuomarit.

MUSIIKIT

Musiikit tulee toimittaa viimeistään 18.3 sähköpostilla osoitteeseen fitnessidrottsforening@gmail.com. Musiikkitiedoston tulee olla nimettynä seuraavasti: seura_sukunimi_etunimi_luokka. Musiikin tulee olla valmiiksi oikean mittainen ja mp3 muodossa.

OSALLISTUMISMAKSUT

• Stara-tapahtuma 15€/voimistelija
  • B-D luokka 30€/voimistelija
    E-G luokka 10€/teline tai 30€/voimistelija neliottelu

Osallistumismaksu laskutetaan ilmoittautumisajan päätyttyä.

YHTEYSTIEDOT

Kilpailunjohtajan yhteystiedot: Ida-Marie Jungell, i.jungell@hotmail.com

Sportlovsläger

Under sportlovet ordnas två olika läger för de som vill träna lite extra och på dagtid. Vem som helst är välkommen med på bronslägret, där övas bronsmärket i kombination med styrka och akrobatik. På silver & guldlägret behöver man ha gjort minst brons eller silvermärket. OBS! Ny tid för bronslägret, kl. 9–12 (tillsammans med silver- och guldlägret).

Gymnaster från andra föreningar är varmt välkomna!

Anmälning senast 25.2

Hobby makers

Välkommen med på gymnastik efter skolan. Väldigt enkelt och fritt, med instruktör på plats. Ingen förhandsanmälan behövs. 5€/gång, betalning kontant eller kort!

Tervetuloa mukaan voimistelemaan koulun jälkeen, helppoa ja kivaa liikuntaa. Valmentaja paikalla, ja ei tarvi ilmoittaa etukäteen. 5€/kerta, maksu käteisellä tai kortilla!