För trygga träningar

Under de senaste veckorna har det kommit fler restriktioner och rekommendationer som vi vill beakta, och vill göra vårt bäst för att hålla träningen trygg för alla. Vi har som tur flera salar att använda, och kan även dela upp vår egen stora sal för att undvika trängsel.

Allmänna instruktioner som berör alla:
  • Delta endast helt frisk, dvs vid minsta symptom, bli hemma och följ THL’s rekommendationer.
  • Tvätta händerna regelbundet och noggrant med tvål och vatten.
  • Om man hostar eller nyser, gör det i din ärm eller armvecket
  • Undvik att röra ansiktet med händerna
  • Använd enbart egna tillbehör, såsom vattenflaska, barrhandskar m.m.
  • Har man träffat en covid-19 positiv, lämna gärna hem och följ med ifall man uppvisar symptom
  • Ifall man blivit exponerad för covid-19 så meddelar man föreningen om detta
  • Föräldrar som inte själv tränar/besöker frissa/fysioterapi ombeds att inte komma in i onödan, tränarna bemöter barnen vid dörren
  • Tränarna rengör alla redskap både före och efter träningspassen, handsprit finns vid salen
Så länge som barnen går i skola och vill delta i träning så ordnar vi med träningar, dessutom kommer vi möjliggöra distansträning för den som inte känner sig bekväm med att delta. Till tävlingar kommer vi livestreama så att familj och vänner kan heja på hemifrån. Det enda vi vill är att barnen tryggt kan delta på träning, och att vi alla kan respektera rekommendationerna som getts i Österbotten. Alla tränare kommer bära ansiktsmasker, och vi ber er att också bära om det är så att ni kommer in med barnen för att hämta/föra dem.

Viime viikkoina on tullut enemmän rajoituksia ja suosituksia, jotka haluamme ottaa huomioon ja haluamme tehdä parhaamme pitämään treenit turvallisena kaikille. Onneksi meillä on useita salia käytettäväksi, ja voimme myös jakaa oman suuren salimme suurien ryhmien välttämiseksi.

Yleiset ohjeet, jotka vaikuttavat kaikkiin:
  • Osallistu vain täysin terveinä, ts. pienimmistäkin oireista, pysy kotona ja noudata THL: n suosituksia.
  • Pese kätesi säännöllisesti ja perusteellisesti saippualla ja vedellä.
  • Jos yskit tai aivastat, tee se hihassa tai kainalossa
  • Vältä kasvojen koskettamista käsillä
  • Käytä vain omia varusteitasi, kuten vesipulloja, remmejä, räpsiä jne.
  • Jos olet tavannut covid-19-positiivisen, pysy mielummin kotoa ja seuraa, jos sinulla tulee oireita
  • Jos olet altistunut covid-19: lle, ilmoitat tästä myös meille jotta voimme tiedottaa muita
  •  Vanhemmat, jotka eivät harjoittele tai käy kampaajalla tai fysioterapian luona, pyydetään olemaan tulematta tarpeettomasti, valmentajat vastaanottaa lapsia ovella
  • Valmentajat puhdistavat kaikki välineet ennen harjoittelua ja sen jälkeen, hallissa on saatavilla käsidesiä

Niin kauan kuin lapset käyvät koulussa ja haluavat osallistua treeneihin, järjestämme treenejä, lisäksi mahdollistamme etätreenejä niille, jotka eivät halua osallistua paikanpäällä. Kilpailuihin lähetämme livestreamin, jotta perhe ja ystävät voivat tsempata kotoa. Ainoa asia, jonka haluamme, on lasten mahdollisuus osallistua turvallisesti voimisteluun ja että voimme kaikki kunnioittaa Pohjanmaalla annettuja suosituksia. Kaikki kouluttajat käyttävät kasvonaamioita, ja pyydämme sinua myös käyttämäänn, jos tulet lasten kanssa noutamaan / tuomaan sisään.